הטכנולוגיה המתקדמת של הדפוס הדיגיטלי יחד עם אתרים של גיוס המונים חוללות בשנים האחרונות מהפכה של ממש בכל ענף ההוצאה לאור. היום כל אחד יכול להוציא לאור ספר ילדים, ספר בישול או רומן סוחף ללא השקעה של שקל אחד מכיסו ועם אפשרות להדפיס בדיוק את כמות העותקים שדרושה לו.

אחת הבעיות הידועות שניצבו במשך עשרות שנים בפני סופרים בכלל וסופרים מתחילים בפרט הוא הצורך למצוא הוצאה לאור שתסכים לקחת אותם תחת חסותה ולהשקיע בהם את הדרוש כדי להוציא לאור את הספר שלהם.

בשנים האחרונות המצב השתנה מהקצה אל הקצה וכל אחד יכול להוציא לאור את הספר שלו בכוחות עצמו ואפילו מבלי שישקיע בכך שקל אחד בתהליך כולו. האפשרות הזאת קיימת הודות לטכנולוגיה המתקדמת של מכונות דפוס דיגיטלי יחד עם אתרי אינטרנט של גיוס המונים ואפשרויות השיווק ששל הרשתות החברתיות.

איך גם אתם יכולים להוציא ספר ילדים בכוחות עצמכם

התהליך של הדפסת ספרים האמצעות גיוס המונים ורשתות חברתיות מורכב ממספר שלבים.

  1. כתיבה של הספר – כמובן שזה השלב החשוב ביותר והבסיס לכל התהליך. עליכם לשבת לכתוב את הספר שלכם ולסיים את הכתיבה לפני שתצאו לדרך עם פרויקט גיוס המונים. כמובן שעוד תוכלו לבצע שינויים בספר לאורך הפרויקט ואף אחריו אבל כדאי להיות בשלים כשיוצאים לדרך.
  2. פתיחת קמפיין גיוס המונים – למי שלא יודע עדיין, שיטת גיוס המונים נועדה כדי לאפשר לאנשים שונים לתמוך באדם כלשהו שמעוניין להוציא לאור ספר, להקליט דיסק, להעלות מופע וכן הלאה. באמצעות תשורות שונות שמוצעים לתומכים הוא מגייס סכום כסף שנועד להגשמת החלום שלו. דוגמא לכך בכל הקשור לגיוס המונים עבור הדפסת ספרים היא משלוח של עותק חתום של הספר למי שתומכים ב 100 שח ואפשרות של תוספת מפגש אישי עם הסופר (אתכם) עבור מי שתומכים בסכום של 200 ₪ וכן הלאה. כאשר אתם מגייסים את הסכום הנדרש, הכסף יעבור אליכם מהחברה שמספקת את השירות (בניקוי עמלות שונות המגיעות לה).
  3. פרסום ברשתות חברתיות – מומלץ לפרסם את הקמפיין שלכם ברשתות חברתיות ולוודא שבני משפחה, חברים וכל מי שעוקבים אחריכם ידעו שיש להם אפשרות להגשים לכם חלום בסכום קטן יחסית. הפרסום הזה אפקטיבי מאוד להצלחה של פרויקט גיוס המונים שאתם מריצים.
  4. עריכה של הספר – בין אם אתם לפני הדפסת ספר ילדים, ספר בישול או ספר שירים, יש צורך לערוך את הספר בצורה מקצועית עם עימוד נכון שלו, פונט שמתאים והוספה של איורים או תמונות שונות במידת הצורך. כמו כן יש צורך לערוך כריכה לספר שלכם ולכן כדאי לפנות לשירותי גרפיקאית מקצועית לשם כך.
  5. פניה לבית דפוס – כעת נותר לפנות לבית דפוס דיגיטלי עם הקבצים שמוכנים להדפסה. נותר לכם רק להזמין הדפסה של הספר בכמות הדרושה לכם, על פי היקף גיוס ההמונים שלכם וההדפסה יוצאת לדרך. היתרון של דפוס דיגיטלי הוא שאפשר לבצע הדפסת ספרים בכמויות קטנות של עשרות עותקים בלבד מבלי להתחייב להפקה גדולה של אלפי עותקים וכדומה. מדפיסים בול כמה שצריכים.

זהו זה. יש לכם ספר מודפס ואתם יכולים להתחיל להפיץ אותו לתומכים שלכם ואף להציע הזמנה שלו און ליין מעמוד האינטרנט שלכם. בהצלחה.