אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם מבקשים להשוות בין מחירי מצברים. יכול להיות שברגע זה אתם נמצאים במוסך ורוצים לבדוק שהמחיר שהוצע לכם אכן הוגן ומשתלם. אז מה הם מחירי מצברים בשוק, ומה חשוב לבדוק לפני שקונים מצבר? שאלנו את המומחים, והנה התשובות.

השוואת מחירי מצברים

ניתן להשוות את מחירי המצברים השונים באתרים כמו זאפ, או ליצור טבלת השוואה בעצמכם – ולברר את מחירו של המצבר שאתם צריכים במספר מקומות שונים. אם כבר פתחתם טבלה והקדשתם את הזמן לחקר שוק, כדאי לברר גם את משך האחריות שהחברה מציעה, ולברר של איזה יצרן המצבר. טווח האחריות נע בין 12 ל-20 חודשים, תלוי בסוג המצבר שרכשתם. אורך חיי המדף של מצבר הוא בין שנתיים לשלוש שנים.

על מצבר זול משלמים ביוקר

אם אתם עורכים סקר שוק מקיף, ודאי נתקלתם בהצעות זולות יחסית לעיתים אפילו מעוררות חשד. קיימים בשוק לא מעט גורמים שמוכרים מצברים ממוחזרים, מצברים מאולתרים או כאלה שמגיעים ממקורות לא ידועים. חשוב לרכוש מצבר אך ורק מגורמים מורשים, שמייבאים את המצברים ומפיצים אותם באופן חוקי. ניתן לבדוק את מקוריות המצבר ולבקש לראות את התעודות הרלוונטיות, כדי להיות בטוחים במאת האחוזים.

במידה ותקנו מצבר זול שאינו מקורי, אתם עלולים להצטרך להחליף אותו כעבור חצי שנה מרגע הרכישה, ואז תצטרכו לשלם על שני מצברים, במקום להשקיע מלכתחילה במצבר מקורי. מעבר לנזק הכלכלי, עלול להיגרם נזק למערכת החשמלית של הרכב, ולהצריך תיקונים נוספים. כך או כך, לא כדאי להתעסק במצברים מפוקפקים רק בגלל מחירי מצברים זולים.

אז כמה עולה מצבר?

מצבר שנפ 60 אמפר יעלה בסביבות 480 ₪, והוא מתאים לרכבים כמו מאזדה, סובארו, מיצובישי וניסאן. לעומת זאת אם מדובר בג'יפ, תזדקקו ברוב המקרים למצבר שנפ 66 אמפר, שאורכו כ-270 ס"מ, ומחירו בסביבות 580 ₪. אם מדובר ברכב 4X4 או בטנדר, תצטרכו מצבר באורך של 300 ס"מ, במחיר של כ-750 ₪. במידה ומדובר במצברים של משאיות, המחירים עולים בהתאם. הסיבה לכך היא שנדרש מצבר גדול יותר ובעוצמה גבוהה יותר. אפשר להגיד ככלל שהטווח של מחירי מצברים של שנפ נע בין 450 ₪ לבין 850 ₪ כאשר מדובר במכוניות או רכבים גדולים.

במה תלוי מחירו של המצבר?

קיים בשוק מבחר אדיר של מצברים למגוון כלי תחבורה, למשל קלנועית, משאית, אופנוע, וכמובן רכב פרטי. מחירי מצברים הם פרמטר שמשתנה ממצבר למצבר, תלוי בכמה אמפר מדובר, בגודל המצבר, לאיזה כלי רכב הוא מיועד, מי היצרן, ומשך האחריות.

בחרו באנשי המקצוע שימליצו לכם באופן אובייקטיבי וכן על סוג המצבר שאתם צריכים, ולהציג את האופציות מבלי לנסות "לדחוף" לכם בכוח מצבר יקר שאין לכם צורך ממשי בו.

שירות מקצועי ואמין

כאשר אתם ניגשים לבחור שירות להחלפת מצברים, חשוב לבחור בחברה מנוסה בעלת וותק, שעובדת עם אנשי מקצוע מוסמכים, ולחפש המלצות. בחרו בעל מקצוע שיוכל להציג בפניכם את כל האופציות בסבלנות, להתקין את המצבר החדש בצורה בטוחה, ולעמוד לצדכם במידה ותהיה בעיה במצבר בתקופת האחריות.